Łodyga, liście i kwiaty żmijowca zwyczajnego

  • żmijowiec zwyczajny

We wcześniejszym etapie naniosłem pierwsze warstwy na kwiaty. Teraz przyszedł czas na łodygę, liście i dokończenie kwiatów żmijowca. Kwiaty mają wystające z kielichów pręciki zakończone czarną główką. Nie mam na palecie czarnej farby, dlatego dzisiaj testowałem kilka połączeń, żeby znaleźć odpowiednią czerń.

szkicownik

Własne czernie

Staram się mieszać własne czernie (nie dlatego, że stosuję się do zasady „nie używaj czarnej farby w akwareli”, ale dlatego, że po prostu bardzo, bardzo rzadko potrzebuję ten kolor, więc nie mam potrzeby jego kupowania, bo zawsze radzę sobie z jego zmieszaniem samodzielnie). Jest wiele sposobów na uzyskanie czerni. Można na przykład zmieszać trzy kolory podstawowe. Dwa dolne rzędy po lewej stronie pokazują mieszaniny ciepłych i zimnych kolorów podstawowych. Można też wymieniać kolory, np. użyć dwóch ciepłych jeden zimny czy też użyć innych kombinacji. Warto popróbować. Te mieszaniny dając czerń, dają też oczywiście wszelkie odcienie szarości, które zwane są szarościami botanicznymi.

Innym sposobem stworzenia czerni jest zmieszanie niebieskiego z brązem. Ultramarine Blue PB29 zmieszana z Burnt Sienna PR101 dają czerń, ale dają nawet lepsze szarości. Ja zdecydowałem się na mieszaninę Indanthrene Blue PB60 z Burnt Umber PBr7. Ta mieszanina daje dość głęboką czerń, którą wykorzystałem do namalowania główek pręcików.

szkicownik

Podmalówka

Czasami kiedy maluję liście (ale i inne elementy) podmalówka pomaga uzyskać intensywniejszy kolor. Tutaj na liściach namalowałem najpierw żółtą podmalówkę używając Hansa Yellow Medium PY97. Po jej całkowitym wyschnięciu nakładałem kolejne zielone warstwy. Dzięki żółtej podmalówce, która dzięki transparentności akwareli przebija spod zielonych warstw, liście mają więcej życia.

żmijowiec zwyczajny004

Łodyga i liście

Po przetestowaniu kilku połączeń kolorów, zdecydowałem, że na liściach i łodydze użyję Phthalo Blue (Winsor Blue Green Shade) PB15 + Quinacridone Gold PO49 jako podstawową zieleń. Ta mieszanina tworzy piękną soczystą zieleń. Czasami do tej mieszaniny dodawałem Perylene Green PBk31 lub Translucent Orange PO71, żeby ją zneutralizować kolor i stworzyć bardziej oliwkowy odcień.

szkicownik z zieleniami

Skończyłem pierwszy element całej kompozycji.

 

Spodobał Ci się wpis? Udostępnij innym! Dziękuję! Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Autor |2017-11-24T10:24:42+00:008 października 2015|Malowanie w toku, Szkicownik|